Nästa år ska jag försöka skriva lite mer om min träning och vad jag gör på gymmet osv. Typ lägga upp mer bilder på olika övningar som jag gillar/brukar göra. Dels för att jag tycker det är väldigt kul själv att se tillbaka på och att få följa sin egen resa, och dels för att det kanske kan vara kul för er läsare med. 

Min träningsresa har nu pågått i snart 2 år. Jag har alltid haft långsiktiga mål med mitt gymmande och inställning att inte träna för att gå ner i vikt utan att bara förändra min kroppsform och bli hälsosammare. Jag tror på sakta men säkra resultat och små realistiska steg för att komma dit jag vill och det har fungerat jättebra för mig. Jag ser jättestor skillnad på min kropp nu idag i jämförelse med hur jag såg ut för två år sedan. Trots att jag inte gjort några stora diet-ändringar eller gått ner mycket i vikt. 

Min största oro när jag bestämde mig för att börja träna på gym var att jag inte skulle fortsätta. Att jag skulle ge upp eller sluta efter nån månad för att jag tröttnade. Jag har väldigt lätt att lägga för höga krav på mig själv och med höga krav kommer press.. Jag ville därför börja smått och sedan öka för att känna att jag skulle klara av att fortsätta.  

Men aa, jag kör fortfarande vidare starkare än någonsin och ja älskar det! Nästa år ska fettet på min mage försvinna har jag bestämt, haha, och en högre ribba ska läggas. Det är så kul när något som tidigare har varit omöjligt plötsligt känns lätt som en plätt! 




Alla bilder kommer från min instagram
Jag funderar på om jag ska ha nåt nyårslöfte som jag ska hålla nästa år. Jag är inte den som brukar ha det men för två år sedan bestämde jag mig för att börja träna på gym. Och det gick ju faktiskt väldigt bra! Måste nog vara bland det bästa jag gjort. 

Potentiella nyårslöften för 2016:
• Bocka av 150 gympass (131st år 2015)
• Bara äta sötsaker och onödigt socker på helger 
• Klara av att göra 5st chins/pull-ups

Gott nytt år på er i förskott!