29 augusti 2016

SKOLSTART

GOD MORGON!
Idag är det måndag och FÖRSTA dagen på min andra termin som sjuksköterskestudent på Karolinska Institutet. Dagen kommer vara rätt lång om allt går enligt schemat och den kommer mest bestå utav introduktioner till höstens kurser osv.
Tar och inleder den här stora dagen med en SKOLLISTA. Trevlig måndag <3

1. Två positiva saker med skolan/universitetet - Att man får lära sig saker och att det är vägen till något större och bättre.

2. Två negativa saker med skolan/universitetet - Det kan vara stressande och ibland är det väldigt svårt.

3. Roligaste ämnet? - Hittills efter 1 termin anatomin!

4. Onödigaste ämnet? - Äää.. det finns nog inget som är särskilt onödigt. Allt jag lär mig är viktigt för framtiden.

5. Svåraste ämne? - Hmm.. Vetenskapterori och metod, tror jag. Då fick vi lära oss att läsa vetenskapliga artiklar på engelska osv. Det tyckte jag var ganska svårt.

6. Ett ämne som du tyckte var tråkigt, men som du idag gillar? -  Matematik! jag har alltid haft svårt för matte och därav inte gillat det. Men i gymnasiet fick jag hjälp och när jag började förstå blev det roligt. Gick från nästan IG- VG =)

7. Ett ämne som du tyckte var roligt, men som du idag avskyr? - Vet inte =)

8. Prov eller inlämning? - Inlämning. Då kan man ta tid att göra så bra som möjligt med mindre press på sig.

9. Sovmorgon och sena lektioner eller börja tidigt och sluta tidigt? - Börja tidigt och sluta tidigt!

10. Individuella arbeten eller grupparbeten? - Både och =)

Ellinor

Lycka till på första dagen boo!!❤️❤️ Kommer säkert gå super bra😘💕

Svar: Tack så mycket 😄❤
____________________________

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress