Nu är det nästan tre hela år sedan som jag signade upp mig som kund hos Fitness24seven och började gymträna. Mina första två år gick som smort och under 2015 checkade jag av 131 pass! Jag är väldigt stolt över mig själv att jag kunde upprätthålla träning och motivation så bra som jag gjorde. 
 
2016 har dock varit en helt annan historia. 
I slutet av 2015 var jag så peppad på att träna ännu fler pass under året och jag hade satt upp vissa bestämda mål jag ville klara av. Jag har räknat mina gympass för i år och nådde bara upp till 73 stycken. Bara drygt hälften av förra årets träningar. Ett av målen jag hade satt upp för mig själv var att nå 150 pass i år men ja, det gick ju inte något vidare. MEN. Det har skett ett par stora förändringar i mitt liv under 2016. 
 
I Januari började jag studera på Karolinska Institutet vilket kom som en chock för mig, och skolans oregelbundenhet har totalkraschat mina rutiner! Jag är en väldigt rutinbunden människa och det har trasslat till det för mig tyvärr. Dock har jag nyligen lärt mig att tycka om skolans gym så nästa år kommer jag definitivt att vistas mer där!. 
 
Jag började dansa KIZOMBA - ett av de bättre valen jag gjort! 
Även fast jag inte har gymmat i närheten av vad jag skulle i år så har träningen ändå ersatts av sjukt många danskvällar- och nätter. I Februari 2016 började jag på min första kizombakurs, hållen av Kristofer Mencák, och ända sedan dess har jag blivit mer och mer beroende av dansen. Nu kallar vi oss för kizomba-addicts för att vi inte kan få nog. För att veta mer om Kristofer och se bilder/videos mm kan ni klicka HÄR för att komma till hans facebooksida.
 
Ska vi tala om kroppsliga mål så skulle jag säga att 2016 har gjort mig gott. Jag känner mig lättare både fysiskt och psykiskt och jag tror att jag kan tacka dansen för det. Ett av mina nyårslöften från förra nyår var att begränsa socker/fika/läsk/bullar/andra godsaker till helgerna. Det har varierat något med några undantag men annars har jag uppfyllt det löftetJag ställde mig på en våg för några dagar sedan. Senast jag vägde mig kan jag kanppt komma ihåg, men säg att det var ett år eller lite mer sedan. Jag HATAR vågar men denna gången var ett "golden moment" för mig. Vågen visade 10 kg mindre än vad jag trodde att min vikt skulle vara. LYCKLIG. Det är härligt när små förändringar utan större ansträngning kan ta en precis dit man vill. Så länge man har tålamod. 
Bildresultat för workout quotes
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress