Efter en otroligt trött dag på jobbet igår är det sååå skönt att vara ledig idag. Klockan är 14 och jag har sovit hårt enda fram tills två timmar sedan. Att sova till kl 12 är en ovanlighet för mig verkligen, men det var väl behövt!
Idag har jag inte gjort så mycket annat än att prata i telefon, tittat TV och ätit frukost. Solen pendlar fram och tillbaka ute på balkongen och jag funderar på om det skulle vara en bra idé att kanske gå ut till gärdet och ligga där en stund. Känns ju som en waste att inte sola när man är ledig och det är fint väder, men vi får se vad jag hittar på.
 
När mina föräldrar var här förra veckan hade jag lyxen att få ta emot lite färskfiskad fisk som de själva fångat så till middag igår efter jobbet blev det en drömmåltid. Hade länge tänkt på att laga fisk utan att det blivit av men nu äntligen blev det avbockat. Det är ju så gott! Resultatet blev stekta abborrefiléer med dillkokt färskpotatis och hollandaissås till, muuuums!
Fisken saltades + rullades i ägg och ströbröd och stektes sedan i olja + mycket smör. Otroligt enkelt och GOTT.

Sista timmarna på söndagen bjöd på en biltur till Akalla och Sollentuna med godis och fika som tilltugg. Turen stannade till på en utsiktsplats i Edsviken där jag aldrig tidigare varit. Möttes där av en väldigt vacker utsikt och igelkottar! Har nog aldrig varit så nära en igelkott i mitt liv, haha. Hade inte möjlighet att fota dock men gud så söt den var. När det blev alltför mörkt och kallt var det dags att åka hemåt igen och sova, och därmed avsluta en underbar helg.  
 
Panoramabild från en vacker kväll.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress